Designing, building a School is a public event. Therefore, we imagined a building that was both representative and functional, recognizable and simple, endowed with an ability to dialogue with the land and landscape, yet protected and protective. The project stems from two territorial elements: the horizontal line of the lot; the profile of the mountains and hills. The theme of the project is to exploit these conditions for the purpose of constructing a representative and functional building, that is, a facility capable of declaring its belonging to the context, reinforcing its own characteristics.
Progettare, costruire una Scuola è un evento pubblico. Perciò, abbiamo immaginato un edificio che fosse insieme rappresentativo e funzionale, riconoscibile e semplice, dotato di una capacità di dialogare con il territorio e il paesaggio, ma protetto e protettivo. Il progetto nasce da due elementi territoriali: la linea orizzontale del lotto; il profilo delle montagne e delle colline. Il tema del progetto è sfruttare queste condizioni allo scopo di costruire un edificio rappresentativo e funzionale, ovvero un impianto capace di dichiarare la sua appartenenza al contesto, rafforzandone le caratteristiche proprie.
Scuola Primaria Zugliano (Vicenza). Edificio sperimentale in prefabbricazione in Legno
Gianluca, Peluffo.
2013-01-01
Abstract
Designing, building a School is a public event. Therefore, we imagined a building that was both representative and functional, recognizable and simple, endowed with an ability to dialogue with the land and landscape, yet protected and protective. The project stems from two territorial elements: the horizontal line of the lot; the profile of the mountains and hills. The theme of the project is to exploit these conditions for the purpose of constructing a representative and functional building, that is, a facility capable of declaring its belonging to the context, reinforcing its own characteristics.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.