GUARNERA, MARIA ANTONELLA ELISABETTA

GUARNERA, MARIA ANTONELLA ELISABETTA  

Facoltà di Scienze dell'Uomo e della Società  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 55 (tempo di esecuzione: 0.01 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autore(i) File
Abilità di Mental Imagery visivo e prestazione di lettura 1-gen-2013 Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Castellano, S.; Inturri, A.; Longo, S.; Di Nuovo, S.
Adaptation and Validation of the Subjective Risk Intelligence Scale for Italian Adolescents (SRIS-A) 1-gen-2021 Magnano, Paola; Guarnera, Maria; Buccheri, Stefania; Lucia Zarbo, Rita; Craparo, Giuseppe
Ambienti di Apprendimento on-line e dimensioni psicologiche 1-gen-2002 DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Apprendimento cooperativo e valutazione in un workgroup di didattica telematica 1-gen-2005 DI NUOVO, S; DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attention and aging 1-gen-2008 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attention and reading skills 1-gen-2005 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attenzione e stress 1-gen-2006 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Capacità di attenzione e apprendimento della lettura 1-gen-2006 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Caratteristiche psicologiche e profitto nell’esame computerizzato 1-gen-2005 DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Lipoma, Mario; Nicolosi, Simona; DI NUOVO, S.
Career counseling, credenze e valori: alcuni dati empirici 1-gen-2008 DI NUOVO, S; Pirrone, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Children learn to read: how visual analysis and mental imagery contribute to the reading performances at different stages of reading acquisition 1-gen-2020 Commodari, Elena; Guarnera, Maria; Di Stefano, Andrea; DI NUOVO, Santo
Clinical and neurocognitive predictors of functional outcome in depressed patients with partial response to treatment: one year follow-up study. 1-gen-2020 Castellano, S.; Torrent, C.; Petralia, M. C.; Godos, J.; Cantarella, R. A.; Ventimiglia, A.; De Vivo, S.; Platania, S.; Guarnera, M.; Pirrone, C.; Drago, F.; Vieta, E.; Di Nuovo, S.; Popovic, D.; Caraci, F.
Development of the Mental Imagery Scale for Preschool Children using Classical Test Theory and Item Response Theory. 1-gen-2020 Faraci, P.; Guarnera, M.; Commodari, E.; Buccheri, S. L.; Valenti, G. D.
Il disabile a scuola: i problemi, le risposte 1-gen-2007 Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Nicolosi, Simona; Sapienza, I.
Disturbi del linguaggio e generazione e trasformazione di immagini mentali 1-gen-2011 Peluso, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Commodari, E.
Effects of basic human values on host community acculturation orientations 1-gen-2010 Sapienza, I; Hichy, Z; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; DI NUOVO, S.
Effects of social distancing on psychological state and physical activity routines during the COVID-19 pandemic 1-gen-2020 DI CORRADO, Donatella; Magnano, Paola; Muzii, Benedetta; Coco, Marinella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; De Lucia, Salvatore; Mauro Maldonato, Nelson
Efficacia del training dell’attenzione nell’incremento delle abilità di lettura 1-gen-2006 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Manuele, L.
Exploring Working Memory in Children with low Arithmetical Achievement 1-gen-2005 D'Amico, A; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Facial expressions and the ability to recognize emotions from the eyes or mouth: A comparison among old adults, young adults, and children 1-gen-2018 Guarnera, M.; Magnano, P.; Pellerone, M.; Cascio, M. I.; Squatrito, V.; Buccheri, S. L.