GUARNERA, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
GUARNERA, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Dipartimento di Scienze dell'Uomo e della Società
Abilità di Mental Imagery visivo e prestazione di lettura
2013-01-01 Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Castellano, S.; Inturri, A.; Longo, S.; Di Nuovo, S.
Adaptation and Validation of the Subjective Risk Intelligence Scale for Italian Adolescents (SRIS-A)
2023-01-01 Magnano, Paola; Guarnera, Maria; Buccheri Stefania, Lucia; Zarbo, Rita; Craparo, Giuseppe
Ambienti di Apprendimento on-line e dimensioni psicologiche
2002-01-01 DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Apprendimento cooperativo e valutazione in un workgroup di didattica telematica
2005-01-01 DI NUOVO, S; DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attention and aging
2008-01-01 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attention and reading skills
2005-01-01 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Attenzione e stress
2006-01-01 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Capacità di attenzione e apprendimento della lettura
2006-01-01 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Caratteristiche psicologiche e profitto nell’esame computerizzato
2005-01-01 DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Lipoma, Mario; Nicolosi, Simona; DI NUOVO, S.
Career counseling, credenze e valori: alcuni dati empirici
2008-01-01 DI NUOVO, S; Pirrone, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Children learn to read: how visual analysis and mental imagery contribute to the reading performances at different stages of reading acquisition
2020-01-01 Commodari, Elena; Guarnera, Maria; Di Stefano, Andrea; DI NUOVO, Santo
Clinical and neurocognitive predictors of functional outcome in depressed patients with partial response to treatment: one year follow-up study.
2020-01-01 Castellano, S.; Torrent, C.; Petralia, M. C.; Godos, J.; Cantarella, R. A.; Ventimiglia, A.; De Vivo, S.; Platania, S.; Guarnera, M.; Pirrone, C.; Drago, F.; Vieta, E.; Di Nuovo, S.; Popovic, D.; Caraci, F.
Development of the Mental Imagery Scale for Preschool Children using Classical Test Theory and Item Response Theory.
2020-01-01 Faraci, P.; Guarnera, M.; Commodari, E.; Buccheri, S. L.; Valenti, G. D.
Disturbi del linguaggio e generazione e trasformazione di immagini mentali
2011-01-01 Peluso, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Commodari, E.
Effects of basic human values on host community acculturation orientations
2010-01-01 Sapienza, I; Hichy, Z; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; DI NUOVO, S.
Effects of social distancing on psychological state and physical activity routines during the COVID-19 pandemic
2020-01-01 DI CORRADO, Donatella; Magnano, Paola; Muzii, Benedetta; Coco, Marinella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; De Lucia, Salvatore; Mauro Maldonato, Nelson
Efficacia del training dell’attenzione nell’incremento delle abilità di lettura
2006-01-01 Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Manuele, L.
Exploring Working Memory in Children with low Arithmetical Achievement
2005-01-01 D'Amico, A; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA
Facial expressions and the ability to recognize emotions from the eyes or mouth: A comparison among old adults, young adults, and children
2018-01-01 Guarnera, M.; Magnano, P.; Pellerone, M.; Cascio, M. I.; Squatrito, V.; Buccheri, S. L.
I focus group condotti nella Sicilia orientale
2007-01-01 Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Sapienza, I.
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Abilità di Mental Imagery visivo e prestazione di lettura | 1-gen-2013 | Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Castellano, S.; Inturri, A.; Longo, S.; Di Nuovo, S. | |
Adaptation and Validation of the Subjective Risk Intelligence Scale for Italian Adolescents (SRIS-A) | 1-gen-2023 | Magnano, Paola; Guarnera, Maria; Buccheri Stefania, Lucia; Zarbo, Rita; Craparo, Giuseppe | |
Ambienti di Apprendimento on-line e dimensioni psicologiche | 1-gen-2002 | DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Apprendimento cooperativo e valutazione in un workgroup di didattica telematica | 1-gen-2005 | DI NUOVO, S; DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Attention and aging | 1-gen-2008 | Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Attention and reading skills | 1-gen-2005 | Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Attenzione e stress | 1-gen-2006 | Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Capacità di attenzione e apprendimento della lettura | 1-gen-2006 | Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Caratteristiche psicologiche e profitto nell’esame computerizzato | 1-gen-2005 | DI CORRADO, Donatella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Lipoma, Mario; Nicolosi, Simona; DI NUOVO, S. | |
Career counseling, credenze e valori: alcuni dati empirici | 1-gen-2008 | DI NUOVO, S; Pirrone, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Children learn to read: how visual analysis and mental imagery contribute to the reading performances at different stages of reading acquisition | 1-gen-2020 | Commodari, Elena; Guarnera, Maria; Di Stefano, Andrea; DI NUOVO, Santo | |
Clinical and neurocognitive predictors of functional outcome in depressed patients with partial response to treatment: one year follow-up study. | 1-gen-2020 | Castellano, S.; Torrent, C.; Petralia, M. C.; Godos, J.; Cantarella, R. A.; Ventimiglia, A.; De Vivo, S.; Platania, S.; Guarnera, M.; Pirrone, C.; Drago, F.; Vieta, E.; Di Nuovo, S.; Popovic, D.; Caraci, F. | |
Development of the Mental Imagery Scale for Preschool Children using Classical Test Theory and Item Response Theory. | 1-gen-2020 | Faraci, P.; Guarnera, M.; Commodari, E.; Buccheri, S. L.; Valenti, G. D. | |
Disturbi del linguaggio e generazione e trasformazione di immagini mentali | 1-gen-2011 | Peluso, C; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Commodari, E. | |
Effects of basic human values on host community acculturation orientations | 1-gen-2010 | Sapienza, I; Hichy, Z; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; DI NUOVO, S. | |
Effects of social distancing on psychological state and physical activity routines during the COVID-19 pandemic | 1-gen-2020 | DI CORRADO, Donatella; Magnano, Paola; Muzii, Benedetta; Coco, Marinella; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; De Lucia, Salvatore; Mauro Maldonato, Nelson | |
Efficacia del training dell’attenzione nell’incremento delle abilità di lettura | 1-gen-2006 | Commodari, E; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Manuele, L. | |
Exploring Working Memory in Children with low Arithmetical Achievement | 1-gen-2005 | D'Amico, A; Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA | |
Facial expressions and the ability to recognize emotions from the eyes or mouth: A comparison among old adults, young adults, and children | 1-gen-2018 | Guarnera, M.; Magnano, P.; Pellerone, M.; Cascio, M. I.; Squatrito, V.; Buccheri, S. L. | |
I focus group condotti nella Sicilia orientale | 1-gen-2007 | Guarnera, MARIA ANTONELLA ELISABETTA; Sapienza, I. |