Sfoglia per Autore BUZZAI, CATERINA
Bassa tolleranza alla frustrazione e problemi emotivo-comportamentali
2013-01-01 Buzzai, C.; Sorrenti, L.; Spadaro, L.
The Relationship Between Frustration Intolerance, Unhealthy Emotions, and Assertive Behaviour in Italian Students
2014-01-01 Filippello, Pina; Harrington, Neil; Buzzai, Caterina; Sorrenti, Luana; Costa, Sebastiano
Preliminary evaluation of a self-report tool for Learned Helplessness and Mastery Orientation in Italian students
2014-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Costa, Sebastiano; Buzzai, Caterina
RENDIMENTO SCOLASTICO E TRATTI DI PERSONALITÀ: QUALE RELAZIONE?
2014-01-01 Buttò, C.; Sorrenti, L.; Buzzai, C.
Tolleranza alla frustrazione e benessere psicologico: quale relazione?
2015-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Pina; Buzzai, Caterina; Costa, Sebastiano
Perceived Parental Psychological Control and Learned Helplessness: The Role of School Self-Efficacy
2015-01-01 Filippello, Giuseppa; Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Costa, Sebastiano
A psychometric examination of the Learned Helplessness Questionnaire in a sample of Italian school students
2015-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Costa, Sebastiano; Buzzai, Caterina
Benessere psicologico E Tolleranza alla frustrazione: quale relazione?
2015-01-01 Mafodda, Viviana; Filippello, Pina; Sorrenti, Luana; Spadaro, Laura; Buzzai, Caterina
Learned Helplessness e controllo psicologico genitoriale: il ruolo della self-efficacy
2015-01-01 Raccuglia, Paola; Sorrenti, Luana; Filippello, Pina; Buzzai, Caterina; Spadaro, Laura
L’Almost Perfect Scale-Revised: un contributo all’adattamento italiano
2016-01-01 Filippello, P.; Sorrenti, L.; Buzzai, C.; Costa, S.
Learned Helplessness and Learning Goals: Role played in School Refusal. A Study on Italian Students
2016-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Orecchio, Susanna; Buzzai, Caterina
Controllo psicologico percepito e Learned helplessness: il ruolo dell’intolleranza alla frustrazione come fattore di mediazione
2017-01-01 Sorrenti, L.; Buzzai, C.; Mafodda, A. V.; Filippello, P.
Gli effetti della mindfulness nella pratica sportiva in età evolutiva
2017-01-01 Emma Towey, Giulia; Buzzai, Caterina; Caprì, Tindara; Carrozza, Cristina
Identificare la plusdotazione mentale: proprietà psicometriche della CPM
2017-01-01 Fabio, R. A.; Buzzai, C.; Towey, G.
The mediating role of maladaptive perfectionism in the association between perceived psychological control and learned helplessness
2017-01-01 Filippello, Giuseppa; Larcan, Rosalba; Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Orecchio, S; Costa, Sebastiano
Predicting risk of school refusal: Examining the incremental role of trait EI beyond personality and emotion regulation
2018-01-01 Filippello, Pina; Sorrenti, Luana; Buzzai, Caterina; Costa, Sebastiano
Controllo psicologico degli insegnanti, supporto all’autonomia e rendimento: il ruolo di mediazione di Learned Helplessness e Mastery Orientation
2018-01-01 Sorrenti, L.; Filippello, P.; Buzzai, C.; Mafodda, V. A.
Il ruolo di mediazione del perfezionismo personale nella relazione tra perfezionismo familiare, autostima ed engagement
2018-01-01 Filippello, P.; Buzzai, C.; Sorrenti, L.; Mafodda, A. V.
Perceived Psychological Control and School Learned Helplessness: the role of frustration intolerance as a mediator factor
2018-01-01 Filippello, P.; Harrington, N.; Costa, S.; Buzzai, C.; Sorrenti, L.
Learned Helplessness and Mastery Orientation: the contribution of personality traits and academic beliefs
2018-01-01 Sorrenti, Luana; Filippello, Giuseppa; Buzzai, Caterina; Buttò, Chiara; Costa, Sebastiano
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile