LA ROCCA, GEVISA
 Distribuzione geografica
Continente #
AS - Asia 3.346
NA - Nord America 3.119
EU - Europa 2.650
SA - Sud America 152
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
AF - Africa 11
OC - Oceania 5
Totale 9.305
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.976
HK - Hong Kong 2.741
IE - Irlanda 894
UA - Ucraina 459
IT - Italia 349
SG - Singapore 346
GB - Regno Unito 317
DE - Germania 181
CN - Cina 156
BR - Brasile 135
CH - Svizzera 123
CA - Canada 118
SE - Svezia 92
FI - Finlandia 85
IN - India 40
FR - Francia 37
NL - Olanda 26
ES - Italia 24
EU - Europa 22
TR - Turchia 21
MX - Messico 20
CZ - Repubblica Ceca 12
IR - Iran 9
HR - Croazia 8
IQ - Iraq 6
RU - Federazione Russa 6
AR - Argentina 5
KR - Corea 5
PK - Pakistan 5
RO - Romania 5
AL - Albania 4
AU - Australia 4
PT - Portogallo 4
AT - Austria 3
BE - Belgio 3
CL - Cile 3
EC - Ecuador 3
EE - Estonia 3
MA - Marocco 3
OM - Oman 3
PL - Polonia 3
RS - Serbia 3
TN - Tunisia 3
UZ - Uzbekistan 3
AD - Andorra 2
DK - Danimarca 2
KZ - Kazakistan 2
LT - Lituania 2
PA - Panama 2
PE - Perù 2
UY - Uruguay 2
ZA - Sudafrica 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AZ - Azerbaigian 1
BD - Bangladesh 1
BZ - Belize 1
CO - Colombia 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
DZ - Algeria 1
EG - Egitto 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IL - Israele 1
LU - Lussemburgo 1
MN - Mongolia 1
NG - Nigeria 1
NI - Nicaragua 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PH - Filippine 1
PY - Paraguay 1
VN - Vietnam 1
Totale 9.305
Città #
Hong Kong 2.741
Dublin 872
Chandler 733
Jacksonville 449
London 297
Boardman 252
Zurich 121
Singapore 118
Toronto 112
Santa Clara 111
Wilmington 105
Princeton 95
Beijing 91
Helsinki 85
Ashburn 76
The Dalles 76
Chicago 65
Redmond 58
Rome 53
Milan 33
Dearborn 26
Istanbul 17
Tappahannock 15
Los Angeles 14
Redwood City 13
Amsterdam 12
Des Moines 12
Florence 12
Palermo 12
Bologna 11
Frankfurt am Main 11
Nanjing 11
Barcelona 10
Augusta 9
Cambridge 9
Naples 9
Bari 8
Castellaneta 8
Mexico City 8
Norwalk 8
San Mateo 8
Zagreb 8
Cedar Knolls 7
Hefei 7
Leawood 7
Messina 7
Pune 7
Riccione 7
Bremen 6
Brno 6
Forlì 6
Jaipur 6
Martina Franca 6
Monmouth Junction 6
Pontinvrea 6
Strasbourg 6
São Paulo 6
Campinas 5
Düsseldorf 5
Edinburgh 5
Iesi 5
Modena 5
New York 5
Olomouc 5
Ottawa 5
Seattle 5
Seoul 5
Turin 5
Belo Horizonte 4
Boston 4
Campobasso 4
Falls Church 4
Guangzhou 4
Houston 4
Salvador 4
San Jose 4
Stockholm 4
Toluca 4
Washington 4
Woodbridge 4
Zapopan 4
Zhengzhou 4
Ann Arbor 3
Ardabil 3
Belgrade 3
Brasília 3
Brussels 3
Cagliari 3
Cesena 3
Guarulhos 3
Hanover 3
Jinan 3
Karachi 3
Kunming 3
Las Palmas de Gran Canaria 3
Paris 3
Philadelphia 3
San Demetrio Corone 3
Sant Joan Despí 3
Tallinn 3
Totale 7.055
Nome #
La risonanza mediale degli eventi. Un’analisi del racconto delle dimissioni e dell‘elezione dei Pontefici su Twitter 757
The election day of Pope Francis: between sentiment and emotions online 631
El riesgo como juego. Youtube como punto de observación de la diversión extrema entre los jóvenes 389
The Practice Of Emergency Gatewatching During The First Phase Of The Pandemic. An Analysis Through The Tweets In Italian, Spanish, French And German 380
Possible selves of a hashtag: Moving from the theory of speech acts to cultural objects to interpret hashtags 362
Percorsi di comunicazione sociale. Teorie, strumenti, idee. 222
Emotional Text Mining: A Merged Method for Looking into Hashtags 153
J.-L. Amselle, 2020, Psicotropici. La febbre dell’ayahuasca nella foresta amazzonica 133
L'e-commerce: definizione e diffusione. 131
Απόλιδας: an analysis of the international legal framework in the field of statelessness and the U.N.H.C.R.’s communication campaign. 123
En torno al riesgo. Contribuciones de diferentes disciplinas y perspectivas de análisis 122
Q-Methodology: Studyng People's Viewpoint 111
La teoría cultural del riesgo 100
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 99
Algoritmi e big data: vecchie e nuove questioni nella platform society. Riflessioni a margine sulla ricerca in comunicazione 97
Preface 95
Infodemic Disorder. Covid-19 Coping Strategies in Europe, Canada and Mexico 93
New Migrations in the Media Communication System 93
Text Mining: From Tacit To Explict Knowledge 86
#Covid-19: A hashtag for examining reactions towards Europe in times of crisis. An analysis of tweets in Italian, Spanish, and French 84
Tweens. Consumo dei preadolescenti: un modello interpretativo. 82
Autovalutazione delle competenze e misure di accoglienza in un campione di operatori dell’accoglienza dei migranti. Un confronto tra Italia, Spagna e Romania 80
Icone gay: tra processi di normalizzazione e di resistenza. RIcostruire la semantica degli hashtags 79
Media, Migrants and Human Rights. In the Evolution of the European Scenario of Refugees' and Asylum Seekers' Instances. 77
Emotional Text Mining and Multilingual Corpora: The Analysis of #Covid-19 on Twitter 74
I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT. ITALIAN HEALTH COMMUNICATION FOR CHILDHOOD: AN ANALYSIS OF TWO DIFFERENT ADVERTISING CAMPAIGNS 74
Technological and Digital Risk: Research Issues 74
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 73
Etnografia per lo studio delle organizzazioni 71
Software per l’analisi qualitativa dei testi 71
L'ANALISI AUTOMATICA E SEMI-AUTOMATICA DEI DATI TESTUALI. Strategia di ricerca e applicazioni 71
Hyperfiction: La narrativa nell'era digitale 70
Militari di carriera: fiducia nelle istituzioni e nel futuro in una prospettiva di genere 69
Ricerca qualitativa e giovani studiosi "RiQGioS-2011" 69
LA BANALITÀ DEL MALE IN UN TWEET. ROSA MARIA DELL’ARIA E UNA ITALIA CHE STA CAMBIANDO 69
RiQGioS 2011. L’idea, le persone 69
Merged Methods. A Rationale for Full Integration 69
From the Alphabet to the Web: How Time, Space, and Thought Have Changed 68
La partecipazione al Grande Fratello come forma dell'esperire. Analisi delle motivazioni degli aspiranti concorrenti 68
Anamorfosi del terrorismo. La narrazione degli attacchi terroristici nella stampa italiana 68
The Virality of Online Death Risk 68
Follow Me on academia.edu: Analysis of a Distraction Online and of Its Consequences on Daily Life 67
Dalle Barbie alle Bratz. Modelli e immagini per le tweens 67
L'analisi automatica e semi-automatica dei dati testuali 66
Software per l'analisi qualitativa e testi digitali. Un binomio oggi vantaggioso? 66
Comunicazione politica e mezzi di comunicazione. Linee di ricerca 66
Current models for the management of the refugees and asylum seekers in Italy, Spain and Romania: training needs for working with this group 66
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice 66
Le implicazioni di Internet su tempo, spazio e pensiero 65
Cantami, o diva. La bazzecola del dicunt in rete. 65
Dall’allarmismo alla prevenzione. Una riflessione sulle campagne di comunicazione sociale contro la diffusione dell’HIV/AIDS degli ultimi trent’anni 65
Italians and Canarians. Analysis of the reviews of Italian restaurant customers in Tenerife 64
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 63
Risk-Scape: Three-Dimensional Interpretation 63
Testi di sabbia. Scoperta e giustificazione nell'analisi dei dati testuali 62
Media, migrants and human rights 62
Academics’ Sense of Migration 62
Organizzare l'informazione etnografica. Il ruolo dei CAQDAS 61
Tecniche di analisi qualitativa online. Software, media testi 61
The process of sensemaking on the telework virtual community using text mining 59
Comunità interpretative. Parole e immagini di consumo per i tweens su Facebook 59
The Italian Health Communication For Childhood. An Analysis Of Two Different Advertising Campaigns 59
The Topics-scape of the Pandemic Crisis: The Italian Sentiment on Political Leaders 59
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 58
L’amore ai tempi dei SNSs. L’emergere del lovecasting: una proposta di studio e ricerca 58
Conversazioni in mailing list: uso dell’analisi testuale per una retrospettiva dell'evoluzione del telelavoro in Italia 58
Covid-19 and the Global Crisis of Information: an Introduction 57
Academics’ Sense of Migration 56
Las necesidades de capacitación y actualización de las habilidades de los profesionales en el campo de la asistencia a refugiados/solicitantes de asilo 55
’The Tweens as Prosumers’: An Analysis of Video for Public Service Advertising 55
The Mediatization of Emotions 55
The mediatization of disinformation as a social problem: The role of platforms and digital media ecology 54
Unmediated socialization: The experience of observing big brother aspiring participants 54
LOVECASTING: LOVE IN THE TIME OF THE SNS: STRATEGIES FOR PRESENTING THEMSELVES AND ANALYSIS OF POSSIBLE PARTNERS 54
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain 54
Social bullying. Un’analisi delle recenti pratiche di diffusione degli atti di bullismo 54
Interpreting the changeable meaning of hashtags: towards the theorization of a model 53
L’Advergaming. Una riflessione su forme culturali e prospettive generazionali 53
The Others. Action-research project for the meting of migrants and students in Sicily 53
LA FUERZA DE UN SIGNO. PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA EL ANÁLISIS DE LOS HASHTAGS # 53
The Need to Take Risks. Outline of a Relational Approach 53
When the Public wants to be Protagonist: The Case of Reality Shows 52
Media, migrants and human rights in the cultural history. Dialogue with Lynn Hunt 52
Gratta&Vivi. Analisi delle strategie di valorizzazione pubblicitaria per la promozione della lotteria istantanea e differita 51
From #iononriapro to #ioapro: analysing hashtag activism in the Italian restaurant Twittersphere during the 2020 lockdown 50
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 50
Nuove forme di comunicazione sociale. Antifragilità, communication voice e studio di caso 49
Textual analysis perspectives on categorisation of activities in Istat survey on occupations 49
The Symlog Method: How to Analyse Behaviour And Group Dynamics 49
La comunicación social del riesgo. Una disciplina en evolución 48
Multimodal Content Analysis: Texts and Sentiments 48
Rethinking Our Interpretation Processes: Some Evidence 47
Finding real subject. Using categorisation methods on forum messages 47
Le forme della narrazione 47
Employees Working with Refugees and Asylum Seekers 47
On the Traces of Mediatizazion of Emotions: Rebuilding of Recent Framework 47
Un paraguas llamado: hashtag. Buscando una Weltanschauung para entender cómo trabajar con # 46
Sentiment analysis dei corpora multilingua: La percezione pubblica del Covid-19 in Europa 46
La percezione del consumo nei tweens. Una ricerca esplorativa condotta sulle preadolescenti siciliane 44
LGBTQI+ icons between resistance and normalization: looking for mediatization of emotions in hashtags 44
Totale 9.067
Categoria #
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Totale 55.030


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020114 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 81 33
2020/2021777 100 0 85 82 17 93 6 147 15 85 49 98
2021/2022557 13 5 3 141 38 4 27 104 28 47 36 111
2022/20232.141 220 202 117 269 183 239 55 198 318 61 219 60
2023/20241.466 95 199 128 98 240 83 285 51 51 41 42 153
2024/20253.822 67 66 139 31 183 174 2.620 117 215 190 20 0
Totale 9.461