LA ROCCA, GEVISA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.192
AS - Asia 3.797
EU - Europa 2.758
SA - Sud America 344
AF - Africa 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
OC - Oceania 7
Totale 11.142
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.025
HK - Hong Kong 2.748
IE - Irlanda 894
SG - Singapore 656
UA - Ucraina 463
IT - Italia 393
GB - Regno Unito 337
BR - Brasile 289
CN - Cina 205
DE - Germania 190
CA - Canada 128
CH - Svizzera 123
SE - Svezia 94
FI - Finlandia 88
IN - India 45
FR - Francia 41
VN - Vietnam 38
MX - Messico 28
NL - Olanda 28
TR - Turchia 27
ES - Italia 26
AR - Argentina 22
EU - Europa 22
CZ - Repubblica Ceca 12
IQ - Iraq 11
BD - Bangladesh 9
IR - Iran 9
PL - Polonia 9
EC - Ecuador 8
HR - Croazia 8
RU - Federazione Russa 8
AL - Albania 7
PE - Perù 7
AU - Australia 6
PT - Portogallo 6
RO - Romania 6
ZA - Sudafrica 6
JP - Giappone 5
KR - Corea 5
PK - Pakistan 5
PY - Paraguay 5
UZ - Uzbekistan 5
CL - Cile 4
EG - Egitto 4
ID - Indonesia 4
KZ - Kazakistan 4
MA - Marocco 4
OM - Oman 4
TN - Tunisia 4
UY - Uruguay 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AT - Austria 3
BE - Belgio 3
EE - Estonia 3
HU - Ungheria 3
LT - Lituania 3
RS - Serbia 3
SA - Arabia Saudita 3
VE - Venezuela 3
AD - Andorra 2
CO - Colombia 2
DK - Danimarca 2
DZ - Algeria 2
IL - Israele 2
PA - Panama 2
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AZ - Azerbaigian 1
BB - Barbados 1
BZ - Belize 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
DO - Repubblica Dominicana 1
GD - Grenada 1
GE - Georgia 1
GR - Grecia 1
HN - Honduras 1
HT - Haiti 1
IS - Islanda 1
KE - Kenya 1
LU - Lussemburgo 1
MN - Mongolia 1
NG - Nigeria 1
NI - Nicaragua 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PH - Filippine 1
PS - Palestinian Territory 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 11.142
Città #
Hong Kong 2.748
Dublin 872
Dallas 823
Chandler 733
Jacksonville 449
London 300
Singapore 292
Boardman 252
Zurich 121
Santa Clara 117
Toronto 115
The Dalles 112
Ashburn 106
Wilmington 105
Beijing 103
Princeton 95
Helsinki 85
Chicago 71
Rome 60
Redmond 58
Milan 37
Dearborn 26
Los Angeles 21
Istanbul 18
São Paulo 17
Florence 15
Naples 15
Tappahannock 15
Amsterdam 13
Ho Chi Minh City 13
Palermo 13
Redwood City 13
Des Moines 12
Mexico City 12
Bologna 11
Frankfurt am Main 11
Nanjing 11
Augusta 10
Barcelona 10
Boston 10
Columbus 10
New York 10
San Jose 10
Brooklyn 9
Cambridge 9
Bari 8
Castellaneta 8
Council Bluffs 8
Curitiba 8
Norwalk 8
San Mateo 8
Warsaw 8
Zagreb 8
Basingstoke 7
Brasília 7
Campinas 7
Cedar Knolls 7
Hefei 7
Leawood 7
Messina 7
Munich 7
Pune 7
Riccione 7
Seattle 7
Ariccia 6
Bremen 6
Brno 6
Forlì 6
Hanoi 6
Jaipur 6
Martina Franca 6
Monmouth Junction 6
Pontinvrea 6
Porto Alegre 6
Stockholm 6
Strasbourg 6
Atlanta 5
Belo Horizonte 5
Buenos Aires 5
Düsseldorf 5
Edinburgh 5
Guarulhos 5
Houston 5
Iesi 5
Lima 5
Modena 5
Olomouc 5
Ottawa 5
Ribeirão Preto 5
Rio de Janeiro 5
Salvador 5
Seoul 5
Tashkent 5
Tokyo 5
Turin 5
Ankara 4
Baghdad 4
Birigui 4
Cairo 4
Campobasso 4
Totale 8.296
Nome #
La risonanza mediale degli eventi. Un’analisi del racconto delle dimissioni e dell‘elezione dei Pontefici su Twitter 774
The election day of Pope Francis: between sentiment and emotions online 646
El riesgo como juego. Youtube como punto de observación de la diversión extrema entre los jóvenes 410
The Practice Of Emergency Gatewatching During The First Phase Of The Pandemic. An Analysis Through The Tweets In Italian, Spanish, French And German 399
Possible selves of a hashtag: Moving from the theory of speech acts to cultural objects to interpret hashtags 370
Percorsi di comunicazione sociale. Teorie, strumenti, idee. 255
Emotional Text Mining: A Merged Method for Looking into Hashtags 177
J.-L. Amselle, 2020, Psicotropici. La febbre dell’ayahuasca nella foresta amazzonica 167
En torno al riesgo. Contribuciones de diferentes disciplinas y perspectivas de análisis 150
L'e-commerce: definizione e diffusione. 149
Autovalutazione delle competenze e misure di accoglienza in un campione di operatori dell’accoglienza dei migranti. Un confronto tra Italia, Spagna e Romania 140
Απόλιδας: an analysis of the international legal framework in the field of statelessness and the U.N.H.C.R.’s communication campaign. 137
Q-Methodology: Studyng People's Viewpoint 120
Algoritmi e big data: vecchie e nuove questioni nella platform society. Riflessioni a margine sulla ricerca in comunicazione 119
La teoría cultural del riesgo 117
Preface 114
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 112
Infodemic Disorder. Covid-19 Coping Strategies in Europe, Canada and Mexico 108
#Covid-19: A hashtag for examining reactions towards Europe in times of crisis. An analysis of tweets in Italian, Spanish, and French 107
Tweens. Consumo dei preadolescenti: un modello interpretativo. 106
New Migrations in the Media Communication System 106
Emotional Text Mining and Multilingual Corpora: The Analysis of #Covid-19 on Twitter 100
Current models for the management of the refugees and asylum seekers in Italy, Spain and Romania: training needs for working with this group 97
Text Mining: From Tacit To Explict Knowledge 97
Dall’allarmismo alla prevenzione. Una riflessione sulle campagne di comunicazione sociale contro la diffusione dell’HIV/AIDS degli ultimi trent’anni 95
Anamorfosi del terrorismo. La narrazione degli attacchi terroristici nella stampa italiana 95
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 95
Icone gay: tra processi di normalizzazione e di resistenza. RIcostruire la semantica degli hashtags 94
Comunicazione politica e mezzi di comunicazione. Linee di ricerca 92
Academics’ Sense of Migration 92
Media, Migrants and Human Rights. In the Evolution of the European Scenario of Refugees' and Asylum Seekers' Instances. 90
Cantami, o diva. La bazzecola del dicunt in rete. 89
I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT. ITALIAN HEALTH COMMUNICATION FOR CHILDHOOD: AN ANALYSIS OF TWO DIFFERENT ADVERTISING CAMPAIGNS 88
Dalle Barbie alle Bratz. Modelli e immagini per le tweens 87
Ricerca qualitativa e giovani studiosi "RiQGioS-2011" 86
L'ANALISI AUTOMATICA E SEMI-AUTOMATICA DEI DATI TESTUALI. Strategia di ricerca e applicazioni 85
Comunità interpretative. Parole e immagini di consumo per i tweens su Facebook 85
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 85
Conversazioni in mailing list: uso dell’analisi testuale per una retrospettiva dell'evoluzione del telelavoro in Italia 85
Software per l’analisi qualitativa dei testi 84
Italians and Canarians. Analysis of the reviews of Italian restaurant customers in Tenerife 84
Technological and Digital Risk: Research Issues 84
Militari di carriera: fiducia nelle istituzioni e nel futuro in una prospettiva di genere 83
Hyperfiction: La narrativa nell'era digitale 83
Covid-19 and the Global Crisis of Information: an Introduction 82
Etnografia per lo studio delle organizzazioni 82
Follow Me on academia.edu: Analysis of a Distraction Online and of Its Consequences on Daily Life 82
RiQGioS 2011. L’idea, le persone 82
Merged Methods. A Rationale for Full Integration 82
Le implicazioni di Internet su tempo, spazio e pensiero 81
The Virality of Online Death Risk 80
Software per l'analisi qualitativa e testi digitali. Un binomio oggi vantaggioso? 79
La partecipazione al Grande Fratello come forma dell'esperire. Analisi delle motivazioni degli aspiranti concorrenti 79
LA BANALITÀ DEL MALE IN UN TWEET. ROSA MARIA DELL’ARIA E UNA ITALIA CHE STA CAMBIANDO 79
Testi di sabbia. Scoperta e giustificazione nell'analisi dei dati testuali 77
L'analisi automatica e semi-automatica dei dati testuali 76
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice 76
From the Alphabet to the Web: How Time, Space, and Thought Have Changed 75
Organizzare l'informazione etnografica. Il ruolo dei CAQDAS 74
Tecniche di analisi qualitativa online. Software, media testi 74
Media, migrants and human rights 74
The Topics-scape of the Pandemic Crisis: The Italian Sentiment on Political Leaders 74
Employees Working with Refugees and Asylum Seekers 73
The process of sensemaking on the telework virtual community using text mining 72
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 72
The construction of the meanings of #coronavirus on Twitter: An analysis of the initial reactions of the Italian people 72
L’Advergaming. Una riflessione su forme culturali e prospettive generazionali 71
Las necesidades de capacitación y actualización de las habilidades de los profesionales en el campo de la asistencia a refugiados/solicitantes de asilo 70
The Italian Health Communication For Childhood. An Analysis Of Two Different Advertising Campaigns 70
Social bullying. Un’analisi delle recenti pratiche di diffusione degli atti di bullismo 70
The Others. Action-research project for the meting of migrants and students in Sicily 70
Risk-Scape: Three-Dimensional Interpretation 70
The mediatization of disinformation as a social problem: The role of platforms and digital media ecology 69
When the Public wants to be Protagonist: The Case of Reality Shows 69
L’amore ai tempi dei SNSs. L’emergere del lovecasting: una proposta di studio e ricerca 68
The Mediatization of Emotions 68
LA FUERZA DE UN SIGNO. PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA EL ANÁLISIS DE LOS HASHTAGS # 68
From #iononriapro to #ioapro: analysing hashtag activism in the Italian restaurant Twittersphere during the 2020 lockdown 67
Gratta&Vivi. Analisi delle strategie di valorizzazione pubblicitaria per la promozione della lotteria istantanea e differita 67
LOVECASTING: LOVE IN THE TIME OF THE SNS: STRATEGIES FOR PRESENTING THEMSELVES AND ANALYSIS OF POSSIBLE PARTNERS 67
Textual analysis perspectives on categorisation of activities in Istat survey on occupations 67
Sentiment analysis dei corpora multilingua: La percezione pubblica del Covid-19 in Europa 66
Unmediated socialization: The experience of observing big brother aspiring participants 66
Academics’ Sense of Migration 66
’The Tweens as Prosumers’: An Analysis of Video for Public Service Advertising 65
Media, migrants and human rights in the cultural history. Dialogue with Lynn Hunt 65
Interpreting the changeable meaning of hashtags: towards the theorization of a model 64
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 63
Rethinking Our Interpretation Processes: Some Evidence 62
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 60
Finding real subject. Using categorisation methods on forum messages 59
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain 59
Nuove forme di comunicazione sociale. Antifragilità, communication voice e studio di caso 59
Multimodal Content Analysis: Texts and Sentiments 59
Un paraguas llamado: hashtag. Buscando una Weltanschauung para entender cómo trabajar con # 58
The Need to Take Risks. Outline of a Relational Approach 58
Le forme della narrazione 57
La comunicación social del riesgo. Una disciplina en evolución 57
Rethinking affective polarization and sharing of emotions in digital platform ecosystems. Theories and research practices 57
The Symlog Method: How to Analyse Behaviour And Group Dynamics 57
Totale 10.723
Categoria #
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Totale 64.628


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021493 0 0 0 0 0 93 6 147 15 85 49 98
2021/2022557 13 5 3 141 38 4 27 104 28 47 36 111
2022/20232.141 220 202 117 269 183 239 55 198 318 61 219 60
2023/20241.466 95 199 128 98 240 83 285 51 51 41 42 153
2024/20254.064 67 66 139 31 183 174 2.620 117 215 190 166 96
2025/20261.595 164 677 288 208 99 159 0 0 0 0 0 0
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