LA ROCCA, GEVISA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 4.125
AS - Asia 3.640
EU - Europa 2.725
SA - Sud America 325
AF - Africa 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
OC - Oceania 7
Totale 10.866
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.963
HK - Hong Kong 2.746
IE - Irlanda 894
SG - Singapore 556
UA - Ucraina 460
IT - Italia 376
GB - Regno Unito 329
BR - Brasile 278
DE - Germania 190
CN - Cina 159
CA - Canada 125
CH - Svizzera 123
SE - Svezia 94
FI - Finlandia 88
IN - India 45
FR - Francia 40
VN - Vietnam 29
NL - Olanda 28
MX - Messico 27
TR - Turchia 27
ES - Italia 26
EU - Europa 22
AR - Argentina 19
CZ - Repubblica Ceca 12
IQ - Iraq 11
BD - Bangladesh 9
IR - Iran 9
HR - Croazia 8
RU - Federazione Russa 8
AL - Albania 7
EC - Ecuador 7
PL - Polonia 7
AU - Australia 6
PE - Perù 6
PT - Portogallo 6
RO - Romania 6
ZA - Sudafrica 6
JP - Giappone 5
KR - Corea 5
PK - Pakistan 5
UZ - Uzbekistan 5
EG - Egitto 4
ID - Indonesia 4
KZ - Kazakistan 4
MA - Marocco 4
OM - Oman 4
PY - Paraguay 4
TN - Tunisia 4
UY - Uruguay 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
AT - Austria 3
BE - Belgio 3
CL - Cile 3
EE - Estonia 3
LT - Lituania 3
RS - Serbia 3
SA - Arabia Saudita 3
AD - Andorra 2
CO - Colombia 2
DK - Danimarca 2
DZ - Algeria 2
IL - Israele 2
PA - Panama 2
VE - Venezuela 2
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AZ - Azerbaigian 1
BB - Barbados 1
BZ - Belize 1
CR - Costa Rica 1
CY - Cipro 1
GD - Grenada 1
GE - Georgia 1
GR - Grecia 1
HN - Honduras 1
HT - Haiti 1
HU - Ungheria 1
IS - Islanda 1
KE - Kenya 1
LU - Lussemburgo 1
MN - Mongolia 1
NG - Nigeria 1
NI - Nicaragua 1
NP - Nepal 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PH - Filippine 1
PS - Palestinian Territory 1
SY - Repubblica araba siriana 1
TT - Trinidad e Tobago 1
Totale 10.866
Città #
Hong Kong 2.746
Dublin 872
Dallas 823
Chandler 733
Jacksonville 449
London 300
Singapore 279
Boardman 252
Zurich 121
Santa Clara 117
Toronto 113
Wilmington 105
Princeton 95
Beijing 91
The Dalles 86
Helsinki 85
Ashburn 84
Chicago 71
Redmond 58
Rome 56
Milan 34
Dearborn 26
Los Angeles 21
Istanbul 18
São Paulo 16
Florence 15
Naples 15
Tappahannock 15
Amsterdam 13
Palermo 13
Redwood City 13
Des Moines 12
Bologna 11
Frankfurt am Main 11
Mexico City 11
Nanjing 11
Augusta 10
Barcelona 10
Boston 10
Columbus 10
Ho Chi Minh City 10
New York 10
Brooklyn 9
Cambridge 9
Bari 8
Castellaneta 8
Council Bluffs 8
Curitiba 8
Norwalk 8
San Mateo 8
Zagreb 8
Brasília 7
Campinas 7
Cedar Knolls 7
Hefei 7
Leawood 7
Messina 7
Munich 7
Pune 7
Riccione 7
Seattle 7
Ariccia 6
Bremen 6
Brno 6
Forlì 6
Jaipur 6
Martina Franca 6
Monmouth Junction 6
Pontinvrea 6
Porto Alegre 6
Stockholm 6
Strasbourg 6
Warsaw 6
Atlanta 5
Belo Horizonte 5
Buenos Aires 5
Düsseldorf 5
Edinburgh 5
Guarulhos 5
Houston 5
Iesi 5
Modena 5
Olomouc 5
Ottawa 5
Ribeirão Preto 5
Rio de Janeiro 5
Salvador 5
Seoul 5
Tashkent 5
Tokyo 5
Turin 5
Ankara 4
Baghdad 4
Cairo 4
Campobasso 4
Falls Church 4
Guangzhou 4
Hanoi 4
Hải Dương 4
Johannesburg 4
Totale 8.193
Nome #
La risonanza mediale degli eventi. Un’analisi del racconto delle dimissioni e dell‘elezione dei Pontefici su Twitter 772
The election day of Pope Francis: between sentiment and emotions online 643
El riesgo como juego. Youtube como punto de observación de la diversión extrema entre los jóvenes 407
The Practice Of Emergency Gatewatching During The First Phase Of The Pandemic. An Analysis Through The Tweets In Italian, Spanish, French And German 396
Possible selves of a hashtag: Moving from the theory of speech acts to cultural objects to interpret hashtags 369
Percorsi di comunicazione sociale. Teorie, strumenti, idee. 251
Emotional Text Mining: A Merged Method for Looking into Hashtags 176
J.-L. Amselle, 2020, Psicotropici. La febbre dell’ayahuasca nella foresta amazzonica 157
L'e-commerce: definizione e diffusione. 148
En torno al riesgo. Contribuciones de diferentes disciplinas y perspectivas de análisis 146
Απόλιδας: an analysis of the international legal framework in the field of statelessness and the U.N.H.C.R.’s communication campaign. 136
Autovalutazione delle competenze e misure di accoglienza in un campione di operatori dell’accoglienza dei migranti. Un confronto tra Italia, Spagna e Romania 133
Q-Methodology: Studyng People's Viewpoint 119
Algoritmi e big data: vecchie e nuove questioni nella platform society. Riflessioni a margine sulla ricerca in comunicazione 116
La teoría cultural del riesgo 112
Preface 112
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 109
Infodemic Disorder. Covid-19 Coping Strategies in Europe, Canada and Mexico 108
#Covid-19: A hashtag for examining reactions towards Europe in times of crisis. An analysis of tweets in Italian, Spanish, and French 105
New Migrations in the Media Communication System 102
Tweens. Consumo dei preadolescenti: un modello interpretativo. 101
Emotional Text Mining and Multilingual Corpora: The Analysis of #Covid-19 on Twitter 99
Text Mining: From Tacit To Explict Knowledge 95
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 93
Current models for the management of the refugees and asylum seekers in Italy, Spain and Romania: training needs for working with this group 92
Dall’allarmismo alla prevenzione. Una riflessione sulle campagne di comunicazione sociale contro la diffusione dell’HIV/AIDS degli ultimi trent’anni 91
Anamorfosi del terrorismo. La narrazione degli attacchi terroristici nella stampa italiana 91
Comunicazione politica e mezzi di comunicazione. Linee di ricerca 90
Icone gay: tra processi di normalizzazione e di resistenza. RIcostruire la semantica degli hashtags 89
Academics’ Sense of Migration 88
Cantami, o diva. La bazzecola del dicunt in rete. 87
I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT. ITALIAN HEALTH COMMUNICATION FOR CHILDHOOD: AN ANALYSIS OF TWO DIFFERENT ADVERTISING CAMPAIGNS 85
Media, Migrants and Human Rights. In the Evolution of the European Scenario of Refugees' and Asylum Seekers' Instances. 85
Ricerca qualitativa e giovani studiosi "RiQGioS-2011" 84
L'ANALISI AUTOMATICA E SEMI-AUTOMATICA DEI DATI TESTUALI. Strategia di ricerca e applicazioni 84
Dalle Barbie alle Bratz. Modelli e immagini per le tweens 84
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 84
Comunità interpretative. Parole e immagini di consumo per i tweens su Facebook 83
Militari di carriera: fiducia nelle istituzioni e nel futuro in una prospettiva di genere 82
Hyperfiction: La narrativa nell'era digitale 82
Software per l’analisi qualitativa dei testi 82
Conversazioni in mailing list: uso dell’analisi testuale per una retrospettiva dell'evoluzione del telelavoro in Italia 82
Etnografia per lo studio delle organizzazioni 81
RiQGioS 2011. L’idea, le persone 81
Covid-19 and the Global Crisis of Information: an Introduction 80
Le implicazioni di Internet su tempo, spazio e pensiero 80
Merged Methods. A Rationale for Full Integration 80
Follow Me on academia.edu: Analysis of a Distraction Online and of Its Consequences on Daily Life 79
Technological and Digital Risk: Research Issues 79
LA BANALITÀ DEL MALE IN UN TWEET. ROSA MARIA DELL’ARIA E UNA ITALIA CHE STA CAMBIANDO 78
Software per l'analisi qualitativa e testi digitali. Un binomio oggi vantaggioso? 77
La partecipazione al Grande Fratello come forma dell'esperire. Analisi delle motivazioni degli aspiranti concorrenti 77
Italians and Canarians. Analysis of the reviews of Italian restaurant customers in Tenerife 77
The Virality of Online Death Risk 77
L'analisi automatica e semi-automatica dei dati testuali 75
Testi di sabbia. Scoperta e giustificazione nell'analisi dei dati testuali 75
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice 75
From the Alphabet to the Web: How Time, Space, and Thought Have Changed 73
Tecniche di analisi qualitativa online. Software, media testi 72
The Topics-scape of the Pandemic Crisis: The Italian Sentiment on Political Leaders 72
Organizzare l'informazione etnografica. Il ruolo dei CAQDAS 71
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 71
Media, migrants and human rights 71
Employees Working with Refugees and Asylum Seekers 71
The construction of the meanings of #coronavirus on Twitter: An analysis of the initial reactions of the Italian people 71
Las necesidades de capacitación y actualización de las habilidades de los profesionales en el campo de la asistencia a refugiados/solicitantes de asilo 70
The process of sensemaking on the telework virtual community using text mining 70
L’Advergaming. Una riflessione su forme culturali e prospettive generazionali 68
The Italian Health Communication For Childhood. An Analysis Of Two Different Advertising Campaigns 68
The Others. Action-research project for the meting of migrants and students in Sicily 68
Risk-Scape: Three-Dimensional Interpretation 67
LA FUERZA DE UN SIGNO. PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA EL ANÁLISIS DE LOS HASHTAGS # 67
The mediatization of disinformation as a social problem: The role of platforms and digital media ecology 66
Unmediated socialization: The experience of observing big brother aspiring participants 66
L’amore ai tempi dei SNSs. L’emergere del lovecasting: una proposta di studio e ricerca 66
Social bullying. Un’analisi delle recenti pratiche di diffusione degli atti di bullismo 66
Sentiment analysis dei corpora multilingua: La percezione pubblica del Covid-19 in Europa 65
LOVECASTING: LOVE IN THE TIME OF THE SNS: STRATEGIES FOR PRESENTING THEMSELVES AND ANALYSIS OF POSSIBLE PARTNERS 65
Textual analysis perspectives on categorisation of activities in Istat survey on occupations 65
The Mediatization of Emotions 65
When the Public wants to be Protagonist: The Case of Reality Shows 64
Gratta&Vivi. Analisi delle strategie di valorizzazione pubblicitaria per la promozione della lotteria istantanea e differita 64
’The Tweens as Prosumers’: An Analysis of Video for Public Service Advertising 63
Media, migrants and human rights in the cultural history. Dialogue with Lynn Hunt 63
Academics’ Sense of Migration 63
Interpreting the changeable meaning of hashtags: towards the theorization of a model 62
From #iononriapro to #ioapro: analysing hashtag activism in the Italian restaurant Twittersphere during the 2020 lockdown 62
Rethinking Our Interpretation Processes: Some Evidence 60
Finding real subject. Using categorisation methods on forum messages 58
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain 58
Multimodal Content Analysis: Texts and Sentiments 58
Nuove forme di comunicazione sociale. Antifragilità, communication voice e studio di caso 57
The Need to Take Risks. Outline of a Relational Approach 57
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 57
Le forme della narrazione 56
The Symlog Method: How to Analyse Behaviour And Group Dynamics 56
Un paraguas llamado: hashtag. Buscando una Weltanschauung para entender cómo trabajar con # 55
La comunicación social del riesgo. Una disciplina en evolución 54
Lockdown and Breakdown in Italians’ Reactions on Twitter during the First Phase of Covid-19 54
LGBTQI+ icons between resistance and normalization: looking for mediatization of emotions in hashtags 53
Totale 10.469
Categoria #
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Totale 63.138


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021592 0 0 0 82 17 93 6 147 15 85 49 98
2021/2022557 13 5 3 141 38 4 27 104 28 47 36 111
2022/20232.141 220 202 117 269 183 239 55 198 318 61 219 60
2023/20241.466 95 199 128 98 240 83 285 51 51 41 42 153
2024/20254.064 67 66 139 31 183 174 2.620 117 215 190 166 96
2025/20261.319 164 677 288 190 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 11.022