LA ROCCA, GEVISA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.991
EU - Europa 2.527
AS - Asia 427
SA - Sud America 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
OC - Oceania 5
AF - Africa 2
Totale 5.998
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.854
IE - Irlanda 872
UA - Ucraina 458
GB - Regno Unito 310
IT - Italia 302
SG - Singapore 164
DE - Germania 160
CN - Cina 154
CH - Svizzera 123
CA - Canada 118
SE - Svezia 91
FI - Finlandia 84
HK - Hong Kong 40
IN - India 40
FR - Francia 33
ES - Italia 23
EU - Europa 22
NL - Olanda 21
MX - Messico 18
BR - Brasile 16
CZ - Repubblica Ceca 12
HR - Croazia 8
IR - Iran 8
TR - Turchia 6
KR - Corea 5
AU - Australia 4
PT - Portogallo 4
AT - Austria 3
BE - Belgio 3
CL - Cile 3
OM - Oman 3
RO - Romania 3
RS - Serbia 3
AD - Andorra 2
AR - Argentina 2
DK - Danimarca 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
LT - Lituania 2
PK - Pakistan 2
PL - Polonia 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
CY - Cipro 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IQ - Iraq 1
LU - Lussemburgo 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PA - Panama 1
PE - Perù 1
RU - Federazione Russa 1
TN - Tunisia 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 5.998
Città #
Dublin 850
Chandler 733
Jacksonville 449
London 294
Boardman 252
Zurich 121
Singapore 113
Toronto 112
Santa Clara 111
Wilmington 105
Princeton 95
Beijing 91
Helsinki 84
Ashburn 72
Chicago 65
Redmond 58
Rome 49
Hong Kong 40
Milan 31
Dearborn 26
Tappahannock 15
Redwood City 13
Amsterdam 12
Des Moines 12
Bologna 11
Los Angeles 11
Nanjing 11
Barcelona 10
Palermo 10
Augusta 9
Cambridge 9
Bari 8
Castellaneta 8
Mexico City 8
Norwalk 8
San Mateo 8
Zagreb 8
Cedar Knolls 7
Hefei 7
Leawood 7
Naples 7
Pune 7
Riccione 7
Bremen 6
Brno 6
Forlì 6
Jaipur 6
Martina Franca 6
Monmouth Junction 6
Pontinvrea 6
Strasbourg 6
Edinburgh 5
Florence 5
Iesi 5
Messina 5
Modena 5
New York 5
Olomouc 5
Ottawa 5
Seattle 5
Seoul 5
Turin 5
Boston 4
Campobasso 4
Falls Church 4
Houston 4
Istanbul 4
San Jose 4
Toluca 4
Washington 4
Woodbridge 4
Zapopan 4
Zhengzhou 4
Ann Arbor 3
Ardabil 3
Belgrade 3
Brussels 3
Cagliari 3
Cesena 3
Frankfurt am Main 3
Guangzhou 3
Hanover 3
Jinan 3
Kunming 3
Las Palmas de Gran Canaria 3
Paris 3
Philadelphia 3
San Demetrio Corone 3
Sant Joan Despí 3
Stockholm 3
Tavullia 3
Vienna 3
Acerra 2
Andorra la Vella 2
Bangalore 2
Berlin 2
Buenos Aires 2
Catania 2
Celorico de Basto 2
Chieti 2
Totale 4.184
Nome #
Percorsi di comunicazione sociale. Teorie, strumenti, idee. 184
L'e-commerce: definizione e diffusione. 124
J.-L. Amselle, 2020, Psicotropici. La febbre dell’ayahuasca nella foresta amazzonica 121
Απόλιδας: an analysis of the international legal framework in the field of statelessness and the U.N.H.C.R.’s communication campaign. 114
Emotional Text Mining: A Merged Method for Looking into Hashtags 100
Q-Methodology: Studyng People's Viewpoint 100
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 92
Infodemic Disorder. Covid-19 Coping Strategies in Europe, Canada and Mexico 89
Preface 89
Algoritmi e big data: vecchie e nuove questioni nella platform society. Riflessioni a margine sulla ricerca in comunicazione 84
The election day of Pope Francis: between sentiment and emotions online 77
Tweens. Consumo dei preadolescenti: un modello interpretativo. 75
#Covid-19: A hashtag for examining reactions towards Europe in times of crisis. An analysis of tweets in Italian, Spanish, and French 73
Icone gay: tra processi di normalizzazione e di resistenza. RIcostruire la semantica degli hashtags 73
Technological and Digital Risk: Research Issues 70
Media, Migrants and Human Rights. In the Evolution of the European Scenario of Refugees' and Asylum Seekers' Instances. 70
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 69
La risonanza mediale degli eventi. Un’analisi del racconto delle dimissioni e dell‘elezione dei Pontefici su Twitter 67
Autovalutazione delle competenze e misure di accoglienza in un campione di operatori dell’accoglienza dei migranti. Un confronto tra Italia, Spagna e Romania 67
I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT. ITALIAN HEALTH COMMUNICATION FOR CHILDHOOD: AN ANALYSIS OF TWO DIFFERENT ADVERTISING CAMPAIGNS 66
En torno al riesgo. Contribuciones de diferentes disciplinas y perspectivas de análisis 65
El riesgo como juego. Youtube como punto de observación de la diversión extrema entre los jóvenes 65
RiQGioS 2011. L’idea, le persone 64
Hyperfiction: La narrativa nell'era digitale 63
Follow Me on academia.edu: Analysis of a Distraction Online and of Its Consequences on Daily Life 63
L'ANALISI AUTOMATICA E SEMI-AUTOMATICA DEI DATI TESTUALI. Strategia di ricerca e applicazioni 63
Militari di carriera: fiducia nelle istituzioni e nel futuro in una prospettiva di genere 62
Software per l’analisi qualitativa dei testi 62
Ricerca qualitativa e giovani studiosi "RiQGioS-2011" 62
La partecipazione al Grande Fratello come forma dell'esperire. Analisi delle motivazioni degli aspiranti concorrenti 62
Le implicazioni di Internet su tempo, spazio e pensiero 61
From the Alphabet to the Web: How Time, Space, and Thought Have Changed 61
LA BANALITÀ DEL MALE IN UN TWEET. ROSA MARIA DELL’ARIA E UNA ITALIA CHE STA CAMBIANDO 61
Etnografia per lo studio delle organizzazioni 60
L'analisi automatica e semi-automatica dei dati testuali 60
Software per l'analisi qualitativa e testi digitali. Un binomio oggi vantaggioso? 60
Current models for the management of the refugees and asylum seekers in Italy, Spain and Romania: training needs for working with this group 60
Comunicazione politica e mezzi di comunicazione. Linee di ricerca 59
Anamorfosi del terrorismo. La narrazione degli attacchi terroristici nella stampa italiana 59
Merged Methods. A Rationale for Full Integration 59
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 58
Italians and Canarians. Analysis of the reviews of Italian restaurant customers in Tenerife 58
Testi di sabbia. Scoperta e giustificazione nell'analisi dei dati testuali 57
Organizzare l'informazione etnografica. Il ruolo dei CAQDAS 56
Cantami, o diva. La bazzecola del dicunt in rete. 56
The Virality of Online Death Risk 56
Risk-Scape: Three-Dimensional Interpretation 56
The process of sensemaking on the telework virtual community using text mining 55
Tecniche di analisi qualitativa online. Software, media testi 55
Dall’allarmismo alla prevenzione. Una riflessione sulle campagne di comunicazione sociale contro la diffusione dell’HIV/AIDS degli ultimi trent’anni 55
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 54
The Topics-scape of the Pandemic Crisis: The Italian Sentiment on Political Leaders 54
Dalle Barbie alle Bratz. Modelli e immagini per le tweens 53
Media, migrants and human rights 53
Comunità interpretative. Parole e immagini di consumo per i tweens su Facebook 52
L’amore ai tempi dei SNSs. L’emergere del lovecasting: una proposta di studio e ricerca 52
Conversazioni in mailing list: uso dell’analisi testuale per una retrospettiva dell'evoluzione del telelavoro in Italia 52
The Italian Health Communication For Childhood. An Analysis Of Two Different Advertising Campaigns 51
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice 50
Interpreting the changeable meaning of hashtags: towards the theorization of a model 49
Las necesidades de capacitación y actualización de las habilidades de los profesionales en el campo de la asistencia a refugiados/solicitantes de asilo 49
’The Tweens as Prosumers’: An Analysis of Video for Public Service Advertising 49
The Mediatization of Emotions 49
Academics’ Sense of Migration 49
LA FUERZA DE UN SIGNO. PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA EL ANÁLISIS DE LOS HASHTAGS # 49
The Need to Take Risks. Outline of a Relational Approach 49
The Practice Of Emergency Gatewatching During The First Phase Of The Pandemic. An Analysis Through The Tweets In Italian, Spanish, French And German 49
Covid-19 and the Global Crisis of Information: an Introduction 48
L’Advergaming. Una riflessione su forme culturali e prospettive generazionali 48
Unmediated socialization: The experience of observing big brother aspiring participants 47
When the Public wants to be Protagonist: The Case of Reality Shows 47
Academics’ Sense of Migration 47
Gratta&Vivi. Analisi delle strategie di valorizzazione pubblicitaria per la promozione della lotteria istantanea e differita 46
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain 46
La teoría cultural del riesgo 46
The Others. Action-research project for the meting of migrants and students in Sicily 46
The mediatization of disinformation as a social problem: The role of platforms and digital media ecology 45
Media, migrants and human rights in the cultural history. Dialogue with Lynn Hunt 45
Social bullying. Un’analisi delle recenti pratiche di diffusione degli atti di bullismo 45
Rethinking Our Interpretation Processes: Some Evidence 44
LOVECASTING: LOVE IN THE TIME OF THE SNS: STRATEGIES FOR PRESENTING THEMSELVES AND ANALYSIS OF POSSIBLE PARTNERS 44
Le forme della narrazione 44
Textual analysis perspectives on categorisation of activities in Istat survey on occupations 44
On the Traces of Mediatizazion of Emotions: Rebuilding of Recent Framework 44
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 44
Multimodal Content Analysis: Texts and Sentiments 44
Un paraguas llamado: hashtag. Buscando una Weltanschauung para entender cómo trabajar con # 42
Finding real subject. Using categorisation methods on forum messages 42
Nuove forme di comunicazione sociale. Antifragilità, communication voice e studio di caso 42
Employees Working with Refugees and Asylum Seekers 42
Possible selves of a hashtag: Moving from the theory of speech acts to cultural objects to interpret hashtags 41
Sentiment analysis dei corpora multilingua: La percezione pubblica del Covid-19 in Europa 40
La comunicación social del riesgo. Una disciplina en evolución 39
The Symlog Method: How to Analyse Behaviour And Group Dynamics 39
LGBTQI+ icons between resistance and normalization: looking for mediatization of emotions in hashtags 38
New Migrations in the Media Communication System 37
The Delphi Method: Forecasting Scenario 37
Lockdown and Breakdown in Italians’ Reactions on Twitter during the First Phase of Covid-19 37
La percezione del consumo nei tweens. Una ricerca esplorativa condotta sulle preadolescenti siciliane 36
The Need to Take Risks 36
Totale 5.872
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020431 0 0 0 0 0 88 68 101 48 12 81 33
2020/2021777 100 0 85 82 17 93 6 147 15 85 49 98
2021/2022557 13 5 3 141 38 4 27 104 28 47 36 111
2022/20232.141 220 202 117 269 183 239 55 198 318 61 219 60
2023/20241.466 95 199 128 98 240 83 285 51 51 41 42 153
2024/2025514 67 66 139 31 183 28 0 0 0 0 0 0
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