LA ROCCA, GEVISA
 Distribuzione geografica
Continente #
NA - Nord America 2.696
EU - Europa 2.348
AS - Asia 228
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 22
OC - Oceania 5
SA - Sud America 4
AF - Africa 1
Totale 5.304
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.568
IE - Irlanda 807
UA - Ucraina 457
GB - Regno Unito 303
IT - Italia 237
DE - Germania 152
CN - Cina 142
CH - Svizzera 122
CA - Canada 113
SE - Svezia 91
FI - Finlandia 84
IN - India 40
FR - Francia 27
EU - Europa 22
ES - Italia 21
HK - Hong Kong 20
NL - Olanda 15
MX - Messico 14
HR - Croazia 8
IR - Iran 8
SG - Singapore 8
TR - Turchia 6
AU - Australia 4
RO - Romania 3
RS - Serbia 3
AD - Andorra 2
AT - Austria 2
BE - Belgio 2
BR - Brasile 2
DK - Danimarca 2
EC - Ecuador 2
EE - Estonia 2
PL - Polonia 2
PT - Portogallo 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
CY - Cipro 1
CZ - Repubblica Ceca 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
LU - Lussemburgo 1
NG - Nigeria 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
PA - Panama 1
Totale 5.304
Città #
Dublin 785
Chandler 733
Jacksonville 449
London 290
Boardman 125
Zurich 121
Toronto 112
Wilmington 105
Princeton 95
Beijing 89
Helsinki 84
Chicago 64
Redmond 58
Ashburn 52
Dearborn 26
Rome 25
Hong Kong 20
Milan 18
Tappahannock 15
Redwood City 13
Des Moines 12
Bologna 11
Nanjing 11
Amsterdam 10
Barcelona 10
Palermo 10
Augusta 9
Cambridge 9
Bari 8
Castellaneta 8
Mexico City 8
Norwalk 8
San Mateo 8
Zagreb 8
Cedar Knolls 7
Hefei 7
Leawood 7
Naples 7
Pune 7
Riccione 7
Bremen 6
Forlì 6
Jaipur 6
Martina Franca 6
Monmouth Junction 6
Pontinvrea 6
Strasbourg 6
Edinburgh 5
Florence 5
Los Angeles 5
Messina 5
New York 5
Boston 4
Campobasso 4
Falls Church 4
Houston 4
Istanbul 4
San Jose 4
Seattle 4
Toluca 4
Turin 4
Washington 4
Woodbridge 4
Zhengzhou 4
Ann Arbor 3
Ardabil 3
Belgrade 3
Cagliari 3
Cesena 3
Frankfurt am Main 3
Hanover 3
Jinan 3
Kunming 3
Las Palmas de Gran Canaria 3
Modena 3
Paris 3
San Demetrio Corone 3
Sant Joan Despí 3
Stockholm 3
Tavullia 3
Acerra 2
Andorra la Vella 2
Bangalore 2
Brussels 2
Catania 2
Celorico de Basto 2
Chieti 2
Dallas 2
Denver 2
Falkenstein 2
Fuzhou 2
Genoa 2
Glasgow 2
Guangzhou 2
Guayaquil 2
Gunzenhausen 2
Mercato San Severino 2
Montecchio Maggiore 2
Monza 2
Mumbai 2
Totale 3.654
Nome #
Percorsi di comunicazione sociale. Teorie, strumenti, idee. 134
L'e-commerce: definizione e diffusione. 110
J.-L. Amselle, 2020, Psicotropici. La febbre dell’ayahuasca nella foresta amazzonica 107
Απόλιδας: an analysis of the international legal framework in the field of statelessness and the U.N.H.C.R.’s communication campaign. 98
Emotional Text Mining: A Merged Method for Looking into Hashtags 94
Q-Methodology: Studyng People's Viewpoint 88
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 86
Preface 84
Infodemic Disorder. Covid-19 Coping Strategies in Europe, Canada and Mexico 74
The election day of Pope Francis: between sentiment and emotions online 74
Tweens. Consumo dei preadolescenti: un modello interpretativo. 71
Algoritmi e big data: vecchie e nuove questioni nella platform society. Riflessioni a margine sulla ricerca in comunicazione 71
Icone gay: tra processi di normalizzazione e di resistenza. RIcostruire la semantica degli hashtags 69
Validity and reliability of the automatic classification of texts according to the negative-positive criterion 66
Technological and Digital Risk: Research Issues 66
Media, Migrants and Human Rights. In the Evolution of the European Scenario of Refugees' and Asylum Seekers' Instances. 62
La risonanza mediale degli eventi. Un’analisi del racconto delle dimissioni e dell‘elezione dei Pontefici su Twitter 61
RiQGioS 2011. L’idea, le persone 61
#Covid-19: A hashtag for examining reactions towards Europe in times of crisis. An analysis of tweets in Italian, Spanish, and French 60
Hyperfiction: La narrativa nell'era digitale 59
Software per l’analisi qualitativa dei testi 59
L'ANALISI AUTOMATICA E SEMI-AUTOMATICA DEI DATI TESTUALI. Strategia di ricerca e applicazioni 59
La partecipazione al Grande Fratello come forma dell'esperire. Analisi delle motivazioni degli aspiranti concorrenti 59
Le implicazioni di Internet su tempo, spazio e pensiero 58
Militari di carriera: fiducia nelle istituzioni e nel futuro in una prospettiva di genere 58
From the Alphabet to the Web: How Time, Space, and Thought Have Changed 58
El riesgo como juego. Youtube como punto de observación de la diversión extrema entre los jóvenes 58
Etnografia per lo studio delle organizzazioni 57
L'analisi automatica e semi-automatica dei dati testuali 57
Software per l'analisi qualitativa e testi digitali. Un binomio oggi vantaggioso? 57
Follow Me on academia.edu: Analysis of a Distraction Online and of Its Consequences on Daily Life 57
LA BANALITÀ DEL MALE IN UN TWEET. ROSA MARIA DELL’ARIA E UNA ITALIA CHE STA CAMBIANDO 57
Autovalutazione delle competenze e misure di accoglienza in un campione di operatori dell’accoglienza dei migranti. Un confronto tra Italia, Spagna e Romania 57
Ricerca qualitativa e giovani studiosi "RiQGioS-2011" 56
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 54
Current models for the management of the refugees and asylum seekers in Italy, Spain and Romania: training needs for working with this group 54
Italians and Canarians. Analysis of the reviews of Italian restaurant customers in Tenerife 54
Testi di sabbia. Scoperta e giustificazione nell'analisi dei dati testuali 53
En torno al riesgo. Contribuciones de diferentes disciplinas y perspectivas de análisis 53
The process of sensemaking on the telework virtual community using text mining 52
Organizzare l'informazione etnografica. Il ruolo dei CAQDAS 52
Anamorfosi del terrorismo. La narrazione degli attacchi terroristici nella stampa italiana 52
The Virality of Online Death Risk 52
Risk-Scape: Three-Dimensional Interpretation 52
Merged Methods. A Rationale for Full Integration 52
Comunicazione politica e mezzi di comunicazione. Linee di ricerca 51
Cantami, o diva. La bazzecola del dicunt in rete. 50
The Topics-scape of the Pandemic Crisis: The Italian Sentiment on Political Leaders 50
Tecniche di analisi qualitativa online. Software, media testi 49
L’amore ai tempi dei SNSs. L’emergere del lovecasting: una proposta di studio e ricerca 49
Media, migrants and human rights 49
The Italian Health Communication For Childhood. An Analysis Of Two Different Advertising Campaigns 48
Erogare formazione in F.A.D. e in Blended. Individuazione delle problematiche dei tutor attraverso l'analisi dei segmenti 47
The Need to Take Risks. Outline of a Relational Approach 47
Dalle Barbie alle Bratz. Modelli e immagini per le tweens 46
Dall’allarmismo alla prevenzione. Una riflessione sulle campagne di comunicazione sociale contro la diffusione dell’HIV/AIDS degli ultimi trent’anni 46
Nuove forme di comunicazione sociale. L’emergere della communication voice 46
The Mediatization of Emotions 46
The Practice Of Emergency Gatewatching During The First Phase Of The Pandemic. An Analysis Through The Tweets In Italian, Spanish, French And German 46
Comunità interpretative. Parole e immagini di consumo per i tweens su Facebook 45
’The Tweens as Prosumers’: An Analysis of Video for Public Service Advertising 45
L’Advergaming. Una riflessione su forme culturali e prospettive generazionali 45
Unmediated socialization: The experience of observing big brother aspiring participants 44
When the Public wants to be Protagonist: The Case of Reality Shows 44
Conversazioni in mailing list: uso dell’analisi testuale per una retrospettiva dell'evoluzione del telelavoro in Italia 44
Gratta&Vivi. Analisi delle strategie di valorizzazione pubblicitaria per la promozione della lotteria istantanea e differita 43
Television clothing commercials for tweens in transition: A comparative analysis in Italy and Spain 43
LA FUERZA DE UN SIGNO. PERSPECTIVAS TEÓRICAS PARA EL ANÁLISIS DE LOS HASHTAGS # 43
Academics’ Sense of Migration 42
Interpreting the changeable meaning of hashtags: towards the theorization of a model 41
LOVECASTING: LOVE IN THE TIME OF THE SNS: STRATEGIES FOR PRESENTING THEMSELVES AND ANALYSIS OF POSSIBLE PARTNERS 41
Le forme della narrazione 41
The Others. Action-research project for the meting of migrants and students in Sicily 41
Familiare che non sei. La fuga dalle grandi città: viverla in itinere, pensarla ex post 41
Academics’ Sense of Migration 40
Multimodal Content Analysis: Texts and Sentiments 40
Rethinking Our Interpretation Processes: Some Evidence 39
Textual analysis perspectives on categorisation of activities in Istat survey on occupations 39
On the Traces of Mediatizazion of Emotions: Rebuilding of Recent Framework 39
Finding real subject. Using categorisation methods on forum messages 38
Media, migrants and human rights in the cultural history. Dialogue with Lynn Hunt 38
Social bullying. Un’analisi delle recenti pratiche di diffusione degli atti di bullismo 38
Nuove forme di comunicazione sociale. Antifragilità, communication voice e studio di caso 38
La teoría cultural del riesgo 38
Covid-19 and the Global Crisis of Information: an Introduction 36
Las necesidades de capacitación y actualización de las habilidades de los profesionales en el campo de la asistencia a refugiados/solicitantes de asilo 36
Un paraguas llamado: hashtag. Buscando una Weltanschauung para entender cómo trabajar con # 36
La comunicación social del riesgo. Una disciplina en evolución 36
Possible selves of a hashtag: Moving from the theory of speech acts to cultural objects to interpret hashtags 36
The mediatization of disinformation as a social problem: The role of platforms and digital media ecology 35
LGBTQI+ icons between resistance and normalization: looking for mediatization of emotions in hashtags 35
Sentiment analysis dei corpora multilingua: La percezione pubblica del Covid-19 in Europa 34
I LIKE TO MOVE IT, MOVE IT. ITALIAN HEALTH COMMUNICATION FOR CHILDHOOD: AN ANALYSIS OF TWO DIFFERENT ADVERTISING CAMPAIGNS 34
The Symlog Method: How to Analyse Behaviour And Group Dynamics 34
La percezione del consumo nei tweens. Una ricerca esplorativa condotta sulle preadolescenti siciliane 33
New Migrations in the Media Communication System 33
The Need to Take Risks 33
The Delphi Method: Forecasting Scenario 33
Lockdown and Breakdown in Italians’ Reactions on Twitter during the First Phase of Covid-19 33
Employees Working with Refugees and Asylum Seekers 32
Totale 5.231
Categoria #
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Totale 32.714


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201954 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 54
2019/2020594 0 54 0 59 50 88 68 101 48 12 81 33
2020/2021777 100 0 85 82 17 93 6 147 15 85 49 98
2021/2022557 13 5 3 141 38 4 27 104 28 47 36 111
2022/20232.141 220 202 117 269 183 239 55 198 318 61 219 60
2023/20241.285 95 199 128 98 240 83 285 51 51 41 14 0
Totale 5.458